9 Nisan 2011 Cumartesi

Erzurum Pasinler’de Bıçaklama Haberi

Erzurum Pasinler ilçesinde Ayşe Karaca isimli Türkçe Öğretmen tecavüze direndiği için 20 yerinden bıçaklandı. Kanlar içinde 100 metre uzaktaki anneannesinin evine doğru giderken sokakta kanlı izler bırakıyordu. Çevrede onu görenler vardı. Kimse yardım etmedi. Kapıyı açan anneannesine uzattığı kan içindeki avucunda ise bir şey tutuyordu. Saldırganın saçlarıydı bunlar. Anneanne H.P. o anı şöyle anlatıyor:

Yardım etmediler

“Torunum kapıya vurdu. Camdan gördüm, her tarafı kan içindeydi. Sanki hortumla üzerine kan fışkırtılmıştı. Kulağından, burnundan, kafasından, ellerinden kan akıyordu. ‘Araba mı çarptı, düştün mü?’ diye sordum. Bilinci yerindeydi. ‘Bana saldırdılar, duvarlara kapılara tutuna tutuna gelebildim. Beni bu halde görenler yardım etmedi’ dedi. Yüzünü yıkarken polis geldi. Demek ki yolda görenler yardım etmese de polise haber vermişler. Elinde bir tutam saç vardı. Saldırganın saçlarını yolmuş. Torunum bu saçları polise verdi.”

Yaş 25, boy 1.70

Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aziziye Araştırma Hastanesi’ne kaldırılan genç öğretmenin durumu dün biraz daha iyileşti. Polise saldırganla ilgili şu bilgiyi verdi: “Saldıran bir kişiydi. Uzun saçlı, 170 santim boyunda, kumral ve 25 yaşlarında.” Erzurum Asayiş Şube Müdürü Şahin Sezer çalışmaların A.K.’nın verdiği ifadeler doğrultusunda devam ettiğini belirtti. Okula giderken kaybolan ve daha sonra metruk bir binada başına taşla vurularak öldürülen Musa Kang cinayetini çözen Asayiş Şube Müdürü Sezer, “Hiçbir detayı ihmal etmiyoruz. Kızımızın çantası çalınmış. Cep telefonu da alınmış. En kısa sürede neticeye ulaşacağımızı düşünüyorum” dedi.

Artvin Yusufeli doğumlu A.K.’yı annesi dantel işiyle kazandığı parayla okuttu. Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden 2010’da mezun oldu. Daha önce yine Pasinler’e bağlı Uzunark Köyü’nde çalıştı. Pasinler’deki okula 25 gün önce yine geçici görevlendirmeyle geldi. Henüz ilk maaşını (750 TL) bile almamıştı. Babası Y.K., uzun yol kamyon şoförü, annesi F.K. ev kadını. A.K. 3 kız kardeşin en büyüğü. Ailede üniversiteye giden ilk kız. A.K. öğretmen, anneannesi ve dedesiyle babasının evinde yaşıyor.

20 bıçak darbesi

Olay 6 Nisan günü meydana gelmişti. Okuldan çıkıp evine giden genç öğretmen, saldırgan tarafından ağzı kapatılarak çıkmaz bir sokağa sürüklendi. Saldırgan genç öğretmeni yere yıkarak tecavüz etmek istedi. Bu arada tüm gücüyle direnen genç kızı bayıltmak için başına taşla vurdu. Buna rağmen direnci kırılmayan öğretmene tecavüz etmekten vazgeçip, öldürmeye odaklanan saldırgan A.K.’yı 20 yerinden bıçakladı. Vahşetin izleri olay yerindeki metruk evin kapı eşiğine, duvarlara kanla çizildi. Bu izler canını kurtarmak için anneannesinin evine doğru kaçan A.K.’nın tutunduğu yerlerde açıkça görülüyor.

Susuyorlar

Olayın görgü tanıkları da var ancak konuşmuyorlar ve saldırganın tarifini veremiyorlar. Okul müdürü Selami Kutman “Özellikle öğrencileri çok sarsıldı. Görenler konuşmuyor. Hem hukuka güvensizlik nedeniyle hem de düşman edinmek korkusuyla sanırım. Öğrendiğime göre öğretmenimize saldıranlar, boğuşurken kendi bıçaklarıyla kendilerini kesmiş” diyor. Öğretmenin arkasından yürüyen bir kız öğrencisi iki genç görmüş. Küçük kız “18-20 yaşlarında iki erkek öğretmenimin arkasında yürüyordu. Sonra bu iki genç yaklaşıp koluna girdiler. Sağdaki üç katlı binanın yanındaki dar çıkmaza götürdüler. Öğretmenimin bağırdığını duydum ama köpeklere bağırdığını sandım. Etrafta köpekler vardı. Ben de yoluma devam ettim çünkü ödevimi yapmak için kütüphaneye gidiyordum” diyor.


View the original article here

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder